Spory občanů s finančními institucemi pomůže řešit finanční arbitr

Některé spory s bankou, záložnou, poskytovatelem nebo zprostředkovatelem spotřebitelského úvěru či s investiční společností mohou občané řešit prostřednictvím státem zřízeného  mimosoudního orgánu – finančního arbitra.
Finanční arbitr bezplatně rozhoduje spory mezi zákazníky (spotřebiteli) a finančními institucemi, a to výlučně na návrh zákazníka. Jeho hlavním posláním je zajištění rychlého, bezplatného a efektivního vyřizování sporů. Finanční arbitr může například rozhodovat spor zákazníka s bankou o správnosti zaúčtované platby, spor při zneužití platební karty neoprávněnou osobou, spor zákazníka s věřitelem o odstoupení od úvěrové smlouvy nebo o výši poplatku za předčasné splacení úvěru nebo spor zákazníka s investiční společností o správnost účtovaných poplatků a další. Finanční arbitr usiluje o smírné vyřešení sporů.


Návrh na zahájení řízení může občan podat písemně poštou nebo v elektronické podobě (e-mailem, který je opatřen zaručeným podpisem, či prostřednictvím datové schránky) nebo také osobně přímo do protokolu v sídle Kanceláře finančního arbitra. Návrh je možné podat na připraveném elektronickém formuláři, který je k dispozici na stránkách finančního arbitra www.finarbitr.cz/cs/financni-arbitr-formulare-ke-stazeni.html.  
Institut finančního arbitra jako mimosoudního orgánu pro řešení sporů byl zřízen již v roce 2003 pro spory z platebního styku. Od roku 2011 byla jeho působnost rozšířena také na spory ze spotřebitelských úvěrů a kolektivního investování.

Více informací: www.financniarbitr.cz
Kontakt: Kancelář finančního arbitra, organizační složka státu, Legerova 1581/69, Praha 1,
tel.: 257 042 094, e-mail: arbitr@finarbitr.cz

            

-red-

Zdroj: http://www.mubph.cz/tisk.php?id=1397&pageID=71d27481b8addbaaf98cea0a7f910ada
Vygenerováno: 20.04.2024 03:48:37