Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Obchvat Holešova otevřen

Obchvat Holešova se pro veřejnost otevřel těsně před koncem prázdnin, 30. srpna 2013, tedy o dva měsíce dříve oproti předpokládanému termínu. Provoz byl spuštěn ve směru od Dobrotic na Žopy a Přílepy až k průmyslové zóně, urychlilo se tedy zejména cestování od Bystřice pod Hostýnem do Zlína. Od Bystřice do Holešova se motoristé dostanou po nové komunikaci až na přelomu října a listopadu, tedy v původním termínu, protože zatím není dokončen mostní objekt u holešovského koupaliště.  V současné době mohou jet osobní automobily směřující z Bystřice do Holešova po obchvatu až na křižovatku se silnicí, která vede od obce Žopy, a sjet po ulici Bezručově do centra města. Nákladní automobily zatím  používají silnici od obce Přílepy a do Holešova vjíždějí po ulici Osvobození.


Termín dokončení celého projektu je stanoven na 31. května 2014. V příštím roce jsou však v plánu už jen práce, které neovlivní provoz na silnici, jako jsou například rekultivace okolí, výsadba dřevin či stavba protihlukového valu. Stavba obchvatu si vyžádala vybudování mostu nad železniční tratí, nové křižovatky, stavbaři museli přeložit plynovod, šest vodovodů, kabely nízkého i stožár vysokého napětí a telekomunikační kabely.


Nový jihovýchodní obchvat Holešova vede z kruhového objezdu u Martinic směrem na Dobrotice. Propojí dvě silnice druhé třídy mimo zastavěnou část města. Úsek dlouhý přibližně 3,8 kilometru vyloučí z centra Holešova tranzitní dopravu ve směru Zlín – Bystřice pod Hostýnem. Ještě výraznějšího efektu bude dosaženo po dokončení rychlostní komunikace R49 v úseku Hulín – Holešov, kdy bude vyloučena ze středu města i tranzitní doprava ve směru Hulín – Bystřice pod Hostýnem. Stavba byla zahájena loni v květnu. Na nákladech (téměř 292 mil. korun) se 75 procenty podílejí fondy Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. Jde o největší investiční stavbu v historii Ředitelství silnic Zlínského kraje.

-red-



Design By Macik