Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz

Lyžák, o jakém se nám ani nesnilo

Musím se přiznat, že když se blížil termín odjezdu na náš lyžařský kurz, převládaly u mě spíše pocity nejistoty a strachu. Přece jen nejsem zdatná lyžařka a na svahu jsem si prozatím vždy nejvíce užila pádů. No a také jsem se nechtěla zesměšnit před svými spolužáky.

Ráno 25. ledna už se s tím nedalo nic dělat. Bylo sbaleno a autobus čekal u kostela. Lilo jako z konve, a nám to kupodivu vůbec nevadilo. Najednou jsem se začala těšit a pohltila mě radostná nálada. Každý dostal při vstupu do autobusu palubní lístek a stylovou víceúčelovou čepici s vyšitým nápisem našeho lyžařského kurzu. Byli jsme pěkně sjednoceni. Po cestě plné smíchu a klábosení jsme dorazili k naší ubytovně na Bílé. Pryč byl déšť a přivítala nás krásná zasněžená zimní krajina.

Čekalo nás rozdělení a ubytování na pokojích, uložení lyží a první oběd. Byl to fofr, po obědě obléct, nachystat lyže a na svah. Byli jsme rozděleni do tří lyžařských družstev a jednoho snowboardového. Lyžování nic moc, začalo hustě pršet a brzy jsme byli docela promáčení. Ještěže jsme se mohli těšit na večeři a večer plný soutěží a dechberoucích her v místní tělocvičně. V úterý nás čekal opět den plný sportu a zábavy. I počasí bylo hezčí. Odpoledne jsme šli na delší a obtížnější svah. Bylo to super. Po lyžování jsme podnikli exkurzi na horskou službu s přednáškou a ukázkou techniky, kterou používají v zimě. Středa ráno. Tentokrát lyžovalo první a druhé družstvo společně. A další novinka – odpoledne nebude lyžování, ale návštěva wellness. Paráda, krásný bazén, teplo a vířivka. Skvěle jsme si zařádili. Odpoledne přišlo další překvapení. Přijely za námi naše třídní učitelky. Společně s nimi jsme šli na vycházku do nedaleké obory, kde jsme viděli divoká prasata, muflony a bílé jeleny. Některá zvířata jsme si i pohladili. Po večeři jsme se podívali na film a unaveni šli spát.

Předposlední den jsme si na lyžáku užili nejvíce. Všichni jsme si skvěle zalyžovali a večer nás čekalo vyhlášení vítězného týmu a diskotéka. Náš tým získal nejvíce bodů, a tak jsme vyhráli večeři v restauraci s panem učitelem Dedkem. Mohli jsme si dát cokoliv podle naší chuti. Když jsme se vrátili na ubytovnu, diskotéka už byla v plném proudu a do zábavy se zapojili i naše paní učitelky, vedoucí a instruktoři.

Poslední dopoledne bylo netradiční. Čekalo nás lyžování v kostýmech, které jsme si přivezli. Nebylo nás sice mnoho, kdo měl kostým, ale zábava byla skvělá. Po poslední jízdě nám naše třídní učitelky pod svahem předaly pololetní vysvědčení. A to bylo definitivní a určitě originální zakončení lyžáku. Všichni jsme si odváželi s vysvědčením i diplom absolventa lyžařského kurzu a spoustu skvělých zážitků. Na tento výlet určitě nikdy nezapomenu, protože jsme si to všichni náramně užili. Nejraději bych se na Bílou vrátila zpátky.