- Archiv Zpravodaje
- 2009-12
- 2010-01,02
- 2010-03
- 2010-04
- 2010-05
- 2010-06
- 2010-07,08
- 2010-09
- 2010-10
- 2010-11
- 2010-12
- 2011-01,02
- 2011-03
- 2011-04
- 2011-05
- 2011-06
- 2011-07,08
- 2011-09
- 2011-10
- 2011-11
- 2011-12
- 2012-01,02
- 2012-03
- 2012-04
- 2012-05
- 2012-06
- 2012-07,08
- 2012-09
- 2012-10
- 2012-11
- 2012-12
- 2013-01,02
- 2013-03
- 2013-04
- 2013-05
- 2013-06
- 2013-07,08
- 2013-09
- 2013-10
- 2013-11
- 2013-12
- 2014-01,02
- 2014-03
- 2014-04
- 2014-05
- 2014-06
- 2014-07,08
- 2014-09
- 2014-10
- 2014-11
- 2014-12
- 2015-01,02
- 2015-03
- 2015-04
- 2015-05
- 2015-06
- 2015-07,08
- 2015-09
- 2015-10
- 2015-11
- 2015-12
- 2016-01,02
- 2016-03
- 2016-04
- 2016-05
- 2016-06
- 2016-07,08
- 2016-09
- 2016-10
- 2016-11
- 2016-12
Hlavní nabídka
Městský úřad změnil svou organizační strukturu
- Až se tajil dech…
- Blahopřání
- Bystřičtí páni
- Děti a nemoc
- Edice Zpravodaje chystá další kousek
- Házená
- Jaké bylo počasí v listopadu 2011
- Jaké bylo počasí v prosinci 2011
- Město hledá nájemce koupaliště
- Město zvažuje koupi Podhoranu
- Na místě tonetovského věžáku vyroste supermarket
- Na Štěpána není pána aneb Obhlídka Hostýnských vrchů
- Návštěva v domovince
- Nový přírustek do sbírek městského muzea
- O tom, jak to začíná a jak to končí…
- Omluva a přání dlouhých let
- Pasování na čtenářského učně
- Počasí v roce 2011
- Poděkování za záchranu lidských životů
- Poštovní známky v roce 2012
- Regiontour ve znamení poutních stezek
- Román Temnota pokřtěn
- Rozloučení s Václavem Havlem
- Servis knihovny
- Setkání se spisovatelkou a knihami
- Soutěž o nejlepší med
- Staří páni se utkali v sálové kopané
- Štěpánský šachový turnaj v bleskové hře
- Změna telefonního čísla
- 90. let kopané v Bystřici pod Hostýnem (1921–2011)
Závěr roku 2011 zastihl bystřickou radnici v období velkých změn. V rámci několikaletého projektu "Zvýšení kvality řízení města Bystřice pod Hostýnem" změnil úřad od nového roku svou dosavadní organizační strukturu. Nepříznivá ekonomická situace při sestavování rozpočtu pro rok 2012 vedla k nelehkému rozhodnutí snížit počet zaměstnanců. A k vyšší efektivitě jsou jednotlivé odbory tlačeny i projektem tzv. benchmarkingu, což je vzájemné porovnávání činností a výkonů s jinými městy ČR. I když většina rozhodnutí a úprav se týká vnitřní práce úřadu, některé změny se od 2. ledna 2012 týkají i občanů.
Většina odborů, které slouží veřejnosti, je nově zařazena pod velký útvar služeb. Zde také došlo k největším změnám a přesunům pravomocí. Stavební úřad se nově jmenuje odbor územního plánování a stavebního řádu. Jak již název napovídá, pod tento odbor se sídlem v levém křídle předzámčí se přesouvá veškerá agenda týkající se územního plánování, zůstává původní činnost stavebního úřadu.
Odbor životního prostředí sídlící v pravém křídle předzámčí zahrnuje i státní památkovou péči a v kanceláři č. 16 nově vyřídíte požadavky týkající se záboru veřejného prostranství, umístění reklamy a všechny výjimky z dopravního značení. Odbor regionálního rozvoje byl ke konci roku zrušen a jeho pracovníci rozděleni do jiných odborů a oddělení, zejména do odboru vnitřní správy zabývajícího se správou městského majetku.
Odbor dopravně správní se sídlem ve dvoře radnice se kromě původních činností zabývá také údržbou místních komunikací, chodníků a správou veřejného osvětlení.
Obecní živnostenský úřad v budově na ul. 6. května zůstává bez větších změn, nově se bude zabývat komunikací s podnikatelskou veřejností.
Rozsáhlé změny zasáhly v lednu odbor sociálních věcí. Pod Úřad práce ČR přešly dávky sociální péče, tzv. agenda nepojistných sociálních dávek. Tři sociální pracovnice přecházejí v této souvislosti pod jiného zaměstnavatele a až na výjimku – dávky pomoci v hmotné nouzi zůstávají i nadále v kancelářích na svém původním místě, v 1. patře budovy bývalých jeslí na ulici 6. května 1612. Do odboru sociálních věcí nově patří všechny agendy státní správy i samosprávy ve školství, grantové řízení, opatrovnictví osob a také bytová problematika, tedy přijímání žádostí o přidělení bytu, změny majitelů, umisťování osob do DPS a později i do Centra pro seniory Zahrada, o. p. s.. Odbor má na starosti také proces komunitního plánování sociálních služeb v ORP Bystřice pod Hostýnem a část původních sociálních agend (poskytování základního i odborného sociálního poradenství, agendu sociálně-právní ochrany dětí a výkon funkce sociálního kurátora).
Posledním odborem útvaru poskytování služeb je odbor občanských záležitostí a kultury. Spadá pod něj matrika, agenda občanských průkazů a pasů, přestupkové řízení, organizace kulturních akcí (dveře č. 24) a podatelna městského úřadu. I zde dochází ve vztahu k veřejnosti ke změně – podatelna v 1. patře hlavní budovy úřadu bude otevřena od 8 do 12 hodin. Po zbylou část pracovní doby bude příjem a výdej pošty zajišťovat matrika v přízemí, dveře č. 7 a 8.
Vnitřní správu a správu městského majetku má na starosti odbor vnitřní správy sídlící částečně v 1. patře radnice, částečně v budově předzámčí. Ztráty a nálezy se budou nadále hlásit ve dveřích č. 26.
O ekonomický chod města se bude stejně jako dosud starat finanční odbor ve 2. patře radnice, nově zde vyřídíte místní poplatek za zábor veřejného prostranství (dveře č. 30) a bude zde soustředěno veškeré vymáhání pohledávek města.
Strategické plánování a zodpovědnost za projekty bude mít odbor projektového řízení.
Útvar starosty ponese název odbor vnějších vztahů a zahrnuje činnosti tiskové mluvčí, vydávání Zpravodaje, správu městského webu, kancelář starosty a místostarostů a všechny zahraniční vztahy města. Patří sem i informační centrum se sídlem v předzámčí. Nově ve dveřích č. 22 vyřídíte i žádost o hlášení v městském rozhlase.
Kontrolní činnosti uvnitř úřadu bude nadále provádět útvar vnitřního auditu, který zahrnuje i krizové řízení.
V souvislosti s hledáním úsporných opatření opustilo úřad celkem 13 zaměstnanců. Tři přecházejí jako zaměstnanci pod úřad práce v rámci celostátní akce. Dva úředníci odejdou do důchodu a nebude za ně přijímána náhrada, stejně jako za další dva pracovníky odcházející dohodou. Ostatní místa byla zrušena pro nadbytečnost. Všechny změny schválila městská rada a od 1. ledna 2012 nabyly účinnosti.
-jan-
Projekt: „Zvýšení kvality řízení Města Bystřice pod Hostýnem“, reg. č. CZ.1.04/4.1.01/53.00002. Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR. Na spolufinancování se podílí město Bystřice pod Hostýnem.
©Městský úřad Bystřice pod Hostýnem
Design By Macik