Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Žáci základní školy Bratrství Čechů a Slováků hodnotí po roce její bezbariérovost

V průběhu měsíce března 2012 proběhlo na Základní škole Bratrství Čechů a Slováků dotazníkové šetření, které zjišťovalo spokojenost žáků se současnou bezbariérovostí školy, a to hned v několika úrovních. Žáci se tak měli možnost vyjádřit k realizovanému projektu „Základní škola Bratrství bez bariér“, který byl financován z dotačních prostředků Evropské unie, přesněji z Regionálního operačního programu NUTS II Střední Morava. Projekt byl ukončen v březnu loňského roku a jeho předmětem bylo odstranění bariér ve třech úrovních: 1. zkvalitnit výuku cizích jazyků prostřednictvím vytvoření nové multimediální jazykové učebny, 2. zkvalitnit výuku informatiky vybudováním dvou modernizovaných učeben a 3. zajistit schodolez pro osoby s fyzickým zdravotním postižením a umožnit jim tak bezbariérový pohyb po budově školy.


Předmětem dotazníkového šetření bylo zjistit, jak jsou změny provedené v budově školy hodnoceny samotnými uživateli a zda přínos celého projektu odpovídá původním očekáváním. Z celkového množství žáků jich bylo osloveno 152 a ti pak samostatně zodpovídali na otázky v sestaveném dotazníku. Vzhledem k tomu, že stejné dotazníkové šetření proběhlo již v roce 2009, nebylo pro některé žáky šetření úplně cizí, a tak mohli opravdu posoudit, případně porovnat, provedená zlepšení. V roce 2009 bylo toto šetření provedeno s cílem definovat potřebnost projektu a mělo také pomoci nastavit aktivity projektu tak, aby přesně odpovídaly poptávce ze strany cílových skupin. V letošním roce mělo šetření  potvrdit, že zrealizované úpravy vykazují takovou míru přínosnosti, jak bylo očekáváno.


Výsledky průzkumu poukázaly na celkový přínos projektu. Oslovená cílová skupina zhodnotila současnou bezbariérovost v převážné většině dvěma nejvyššími stupni – velmi dobrý a vynikající, a stejně tak tomu bylo i u hodnocené míry přínosnosti. V rámci instalace schodolezu vyjádřilo 94,08 % dotázaných míru atraktivity jako velmi přínosnou a přínosnou, pouze 0,66 % si myslí, že schodolez „není zlepšením“. Výuku cizích jazyků s využitím  modernizovaných a netradičních technologií zhodnotilo 92,76 % žáků jako zlepšení velmi přínosné a přínosné a pouhých 5,26 % uživatelů považuje toto zlepšení jen za částečné. Třetí oblast bezbariérovosti potom zhodnotili dotazovaní jako velmi přínosné a přínosné v 96,71 %. Pouze 1,32 % dotázaných se domnívá, že modernizace informačních a komunikačních technologií nepřinesla pro výuku na základní škole žádné zlepšení.


Chtěla bych tímto poděkovat Mgr. Blance Moráčkové, ředitelce Základní školy Bratrství Čechů a Slováků, stejně jako všem žákům školy, kteří se do průzkumu zapojili, a přeji jim mnoho studijních úspěchů v bezbariérovém prostředí školy.

Ing. Alena Baďurová
projektová manažerka města Bystřice pod Hostýnem



Design By Macik