Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Do zámku pro kousek Zdraví

Již tradičně patří v květnu bystřický zámek mladým výtvarníkům ze ZUŠ. Letošní výstava byla zahájena ředitelem školy ve slunečném odpoledni 6. května. Nádvoří zámku rozezvučela vystoupení bubeníků a cimbálové muziky. Návštěvníkům se předvedli žáci dramatického oboru a skupina žákyň výtvarného oboru s vystoupením na téma „Lidské povahy“. Letošním absolventům pan ředitel Hlavizňa popřál, aby je umělecká tvorba obohacovala i v dalším životě. Pak už se návštěvníci mohli vydat do zámeckých sálů zaplněných až ke stropu bacily, nemocemi, doktory, zdravým a nezdravým jídlem, ale i náladami a pocity ztvárněnými podle představ žáků učitelek Jiřiny Vrbecké, Aleny Žaloudíkové, Štěpánky Maliňákové a Denisy Mikulíkové. A právě nejmladší posila učitelského sboru Denisa Mikulíková nám přiblížila svůj uplynulý školní rok v bystřické ZUŠ.

Zámek je plný bacilů a zeleniny. Jaké je téma letošní výstavy?
Zdraví. Každá paní učitelka projekt pojala po svém a výsledek svědčí o pestrosti nápadů a variantách výtvarného vyjádření.
Jak jste na to šla vy se svými žáky?
Já jsem si vybrala jako téma smysly. Náš projekt je nazván „Všemi smysly“ a vychází             z nauky rakouského filosofa Rudolfa Steinera, který vypracoval teorii dvanácti smyslů, tuším, že podle zvěrokruhu, v níž základních pět smyslů rozšířil třeba o smysl pro rovnováhu, smysl pro vnímání tepla nebo vnímání sebe sama.
U vašeho projektu mě překvapila řada originálních technik. Odkud čerpáte nápady?
Většinou to vlastně vychází z mé práce, kterou dělám ve škole. Protože ještě studuji, jsem stále v procesu nového poznávání. Toto téma přímo nahrávalo použití nových technik. Navíc jsem chtěla, aby si děti z práce odnesly i něco do života, aby nejen tvořily krásné obrázky, které se pak vystaví. Náš projekt „Všemi smysly“ je zaměřen na to, aby si děti uvědomovaly, že jsou zdravé, a aby si toho vážily. Když jsme například studovali téma zrak, spolupracovali jsme s nevidomým panem Loupancem. Děti poznaly řadu kompenzačních pomůcek pro nevidomé, dokonce si zkusily psát Braillovým písmem. Projekt jsem chtěla postavit hlavně na prožitku.
Jak to vnímaly děti?
Hodně jsme si o tom povídali. Děti si taky vyzkoušely hru, v níž zdravý měl pečovat o „nevidomého“. První dvojice k tomu ještě přistupovala jako k legraci. Například nechaly „nevidomého“ uprostřed třídy a smály se. Ale jakmile se role vyměnily a člověk, který zažil bezmoc a osamocení, si najednou uvědomil, jak důležitá je pomoc od druhých, začaly brát situaci vážně.
Co plánujete na příští rok? Už víte, jakému tématu se budete ve škole věnovat?
Zatím jsme ve fázi, kdy jsme daly možnost dětem, aby přišly s návrhy.
 
Děkuji za rozhovor.
Alžběta Vejrostová



Design By Macik