Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Uzavírka silnice do Sovadiny

Město upozorňuje občany, že v období od 11. května 2015 do  31. července 2015 bude z důvodu rekonstrukce mostu úplně uzavřena silnice č. II/437 mezi Bystřicí pod Hostýnem a Sovadinou. Objízdná trasa povede přes  Vítonice a Žákovice. 

Po celou dobu uzavírky nebudou autobusové spoje společnosti Krodos Bus, a. s.,  zajíždět na autobusovou zastávku v Bystřici p. H., v ulici Lipnické. U všech autobusových spojů společnosti ARRIVA MORAVA, mimo spoj č. 5, budou  zrušeny zastávky Bystřice p. H. – u mostu a Bystřice p. H. – Lipnická. Spoj č. 5 bude zajíždět ulicí Pod Dubíčkem na zastávku Bystřice p. H. – Lipnická, zastávka Bystřice p. H. – u mostu však tímto spojem obsloužena nebude.
Do Sovadiny budou autobusové linkové spoje obou společností zajíždět po objízdné trase na zastávku Sovadina – náves. Zde se autobus otočí a pojede zpět do Blazic a dále po objízdné trase.

Jaroslav Šenkyřík, vedoucí odboru dopravně správního MěÚ Bystřice pod Hostýnem

Do srpna nový most

Silničáři odstraní původní a již nevyhovující most na silnici II/437 z Bystřice pod Hostýnem do Lipníku nad Bečvou a na jeho místě postaví nový mostní objekt v hodnotě necelých čtyř milionů korun. Informovalo o tom Ředitelství silnic Zlínského kraje.


Stávající kamenný most převádí silnici II/437 přes vodní tok – pravostranný přítok Rychlovského potoka před Bystřicí pod Hostýnem. Podle hlavní prohlídky mostu z roku 2013 je stav nosné konstrukce a spodní stavby velmi špatný. Proto došlo z bezpečnostních důvodů ke zúžení vozovky na jeden jízdní pruh s průjezdem středem silnice. Stavební stav stávajícího mostu je nevyhovující z hlediska únosnosti a bezpečnosti silničního provozu. Zatížitelnost tohoto mostu činí 13 tun a je menší než normové zatížení. Neumožňuje průjezd těžkých nákladních vozidel.


Předmětem díla je odstranění starého mostu a stavba nového na stejném místě. Jde o mostní objekt o jednom poli s délkou přemostění 3,76 metru, se světlou šířkou 3,60 metru a s volnou výškou mostního otvoru 3,05 metru. Nový most bude trubní s přesypávkou, plošně založený na štěrkopískovém loži. Hlavní nosný prvek bude tvořit ocelová flexibilní konstrukce tvaru uzavřené kruhové klenby typu Tubosider. Konstrukce mostu bude mít na vtoku a výtoku monolitická čela ze železobetonu, která budou kopírovat vnitřní otvor. Mostní svršek bude tvořit přesypávka mostu, silniční těleso, vozovka včetně zpevněné a nezpevněné krajnice. Na začátku i na konci úpravy bude nový úsek komunikace šířkově i výškově napojen na stávající vozovku. Celková délka stavební úpravy silnice je 57,85 metru. Odvodnění vozovky a  komunikace na mostě je zajištěno příčným a podélným spádem na násypový svah.


Zhotovitelem stavby je firma SWIETELSKY stavební, s. r. o., odštěpný závod Dopravní stavby MORAVA, Brno, oblast Zlín, Valašské Meziříčí. Smluvní cena za tuto zakázku činí 3,979 milionu korun. Stavba má přislíbeno spolufinancování z prostředků Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava (53. výzva). Výše dotace má činit 85 procent uznatelných nákladů. Podle uzavřené smlouvy o dílo budou stavební práce probíhat v termínu od 4. května do 31. července 2015.
-red-



Design By Macik