Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Náš Regiontour ve znamení církevní turistiky

Tradiční tandem veletrhů cestovního ruchu GO a Regiontour se uskutečnil na brněnském výstavišti od 17. do 20. ledna 2013. Účastnilo se ho také bystřické informační centrum, které prezentovalo celé Hostýnské vrchy v expozici turistické oblasti Východní Morava. Příležitost oslovit více než 30 tisíc návštěvníků letos využilo 402 vystavujících firem z  20 zemí.

Expozice Východní Moravy lákala návštěvníky hned u hlavního vstupu obrovskými fotografiemi s motivy církevní turistiky a nešlo o náhodu – právě církevní turistika byla totiž letošním hlavním tématem. Centrála cestovního ruchu Východní Moravy loni získala v soutěži Velká cena cestovního ruchu 2011/2012 první místo za turistický produkt „Poutní stezky Východní Moravy“, v loňském roce jsme slavili 100. výročí korunovace Panny Marie Svatohostýnské, letos v červenci si připomeneme 1150 let od příchodu slovanských věrozvěstů  Cyrila a Metoděje. V celém Zlínském kraji navíc probíhá už několik let projekt Otevřené brány, jehož cílem je otevřít a zpřístupnit veřejnosti církevní památky prostřednictvím kvalifikovaných průvodců. Z těchto a mnoha dalších důvodů Východní Morava letos správně vsadila právě na církevní turistiku. Kroměřížsko bylo ve veletržní expozici prezentováno obrovskou fotografií knihovny Arcibiskupského zámku, Valašsko Radhošťem, Zlínsko kostelem Narození Panny Marie ve Štípě a Slovácko pohledem na Velehrad..


Významnou událostí veletrhu byl workshop, kterého se zúčastnili nejvyšší představitelé České biskupské konference, sdružení I Camini d´Europa a agentury Czech Tourism. Hlavním tématem bylo zapojení našich církevních památek do celoevropské sítě poutních stezek, jako je například Svatojakubská stezka, kam už Sv. Hostýn od loňského roku patří.


Novinkou veletrhu se letos stal festival krajových specialit a regionálních potravin RegFoodFest s možností nejen ochutnat,  ale i zakoupit nabízené. Představeny byly restaurace s krajovými specialitami, regionální potraviny, víno a káva. Svou invenci  a konkurenceschopnost prokázala Centrála cestovního ruchu Východní Moravy  tentokrát přihlášením projektu do kategorie „Nejlepší jednotná kampaň“ – jeho název zní „Významné turistické akce a cíle východní části České republiky“. V soutěži se s ním umístila na krásném druhém místě.


Příští ročník veletrhů GO a REGIONTOUR se uskuteční v termínu 16.–19. ledna 2014.
LuM



Design By Macik