- Archiv Zpravodaje
- 2009-12
- 2010-01,02
- 2010-03
- 2010-04
- 2010-05
- 2010-06
- 2010-07,08
- 2010-09
- 2010-10
- 2010-11
- 2010-12
- 2011-01,02
- 2011-03
- 2011-04
- 2011-05
- 2011-06
- 2011-07,08
- 2011-09
- 2011-10
- 2011-11
- 2011-12
- 2012-01,02
- 2012-03
- 2012-04
- 2012-05
- 2012-06
- 2012-07,08
- 2012-09
- 2012-10
- 2012-11
- 2012-12
- 2013-01,02
- 2013-03
- 2013-04
- 2013-05
- 2013-06
- 2013-07,08
- 2013-09
- 2013-10
- 2013-11
- 2013-12
- 2014-01,02
- 2014-03
- 2014-04
- 2014-05
- 2014-06
- 2014-07,08
- 2014-09
- 2014-10
- 2014-11
- 2014-12
- 2015-01,02
- 2015-03
- 2015-04
- 2015-05
- 2015-06
- 2015-07,08
- 2015-09
- 2015-10
- 2015-11
- 2015-12
- 2016-01,02
- 2016-03
- 2016-04
- 2016-05
- 2016-06
- 2016-07,08
- 2016-09
- 2016-10
- 2016-11
- 2016-12
Hlavní nabídka
Spotřebitelský ombudsman – pomoc oklamaným zákazníkům
- Arnošt Chodura, továrna na pletené zboží
- Blahopřání
- Bobr se zatoulal až k nám
- Bystřičtí minigolfisté na Grand Prix
- Bystřičtí studenti se ve světě neztratí
- BZS 2013 aneb Co psaly Zámecké listy
- Cestování v čase 4
- Dějiny Bystřice a světa v zápiscích (léta 1932–1938)
- Déšť potrápil i bystřické platany
- Detektivní škola hrou
- Dluhové poradenství
- Habsburská Vídeň na kolotoči
- Házená
- Jak Bystřice slavila 80. narozeniny Jeho excelence Ernsta Loudona
- Jaké bylo počasí v květnu 2013
- K šedesátinám souboru Rusava: 1984–1993
- KNIŽNÍ NOVINKY V MĚSTSKÉ KNIHOVNĚ
- Koncert na Sv. Hostýně
- Kopaná
- Koupaliště – sezona 2013
- Lev Skrbenský z Hříště
- Michael Thonet – myšlenka, skutečnost, legenda
- Na dlouhé tratě v barvách přátelství
- Na mistrovství jsme se neztratili
- Nalezené zvíře zaopatří v Bartošovicích
- Orchestr mladých z Fribourgu
- Pomoc pro postižené povodněmi
- Přehled kulturních akcí v červenci a srpnu 2013
- Rodinné centrum KNOFLÍK otevírá o prázdninách
- Senzační úspěch tenisového dorostu
- Společenská kronika
- Staří a velcí zůstávají déle
- Školy i školky soutěžily pod olympijskou vlajkou
- Taneční kroužek Vítonice – další úspěšná sezona
- Taneční večery úspěšně pokračují
- Tři mistrovské tituly pro bystřické karate
- Vševědná vycházka po církevních památkách – část 2.
- Vzpomínka na školu v přírodě
- Zlatá srnčí trofej
- 100 let Boženy Páleníčkové
- 90 let házené v Bystřice pod Hostýnem (1922–2012) – 7. část
Je naprosto zřejmé, že nejčastějším cílem nekalých obchodních praktik jsou na předváděcích akcích senioři. Vzhledem k tomu, že jde o velmi zranitelnou skupinu občanů, stát jim v této situaci musí podat pomocnou ruku. A právě proto stát realizuje nastavení kontrolního a legislativního systému tak, aby agresivní prodejci s nekalými praktikami byli potrestáni nejen odpovídající pokutou, ale hlavně nemohli svoji podnikatelskou činnost již dále vykonávat ve stejném oboru třeba pod novou firmou.
Spotřebitelský ombudsman není nový úředník ani nový úřad. Spotřebitelský ombudsman je označení pro systém, který za pomocí kontaktních míst na živnostenských úřadech a jejich spolupráce s nevládními neziskovými organizacemi umožní především seniorům efektivně, rychle a bezplatně se domoci spotřebitelských práv.
Spotřebitelský ombudsman je proto zaveden za účelem okamžitého řešení palčivého problému s nepoctivým prodejem v případě tzv. předváděcích akcí. Na nich je v řadě případů prodáváno zboží nebo jsou nabízeny služby za použití tzv. nekalých obchodních praktik. Spotřebitelům je nuceno ke koupi zboží, které ve skutečnosti nepotřebují. V mnohých případech se navíc jedná o zboží značně předražené.
Spotřebitel se díky nově zaváděnému systému bude moci zdarma obrátit na některý ze živnostenských úřadů, kde s ním bude vyplněn jednoduchý vstupní formulář, kterým založí případ, jenž bude dále zpracován místně nejbližší nevládní neziskovou organizací. Tato organizace potom bude radit, resp. zastupovat spotřebitele, a to opět bezplatně.
V případě, že se spotřebitel rozhodne obrátit na nevládní neziskovou organizaci přímo sám, máme na našem živnostenském odboru v Bystřici pod Hostýnem k dispozici kontakty na takové organizace, které se zabývají ochranou spotřebitele (spotřebitel také dostane navíc možnost využít publikovaných vzorů).
Spotřebitelský ombudsman znamená pomocnou ruku státu, a proto pevně věříme, že takto nastavený systém bude účinným nástrojem pro ochranu spotřebitele, zejména seniorů, v boji proti nekalým obchodním praktikám, respektive záchrannou sítí, jež spotřebiteli umožní efektivní a bezplatnou ochranu jeho práv porušených nepoctivými obchodníky v průběhu tzv. předváděcích akcí.
MVDr. Josef Drda
vedoucí živnostenského úřadu
©Městský úřad Bystřice pod Hostýnem
Design By Macik