Archiv Zpravodaje

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Odbor dopravně správní se snaží vyjít klientům vstříc

Skutečnost, že odbor dopravně správní bystřické radnice je v pátek pro klienty uzavřen, vyvolala dotazy občanů. Toto opatření má své důvody. Hlavním zdrojem problémů je mnohokrát diskutovaný centrální registr vozidel spuštěný v  červenci 2012.


Jak uvedl vedoucí odboru Bc. Jaroslav Šenkyřík, nový systém CRV má nastaveny přísnější podmínky kontroly vkládaných dat, mimo jiné v souvislosti s připravovanou výměnou dat v rámci Evropského společenství. Z tohoto důvodu je nutné některé údaje v CRV korigovat, což zdržuje odbavování klientů. V  registru jsou i po roce fungování nesrovnalosti a neúplné údaje k vozidlům i provozovatelům, proto se jednotlivé úkony pro vyřízení prodlužují. Je nutné alespoň jednou týdně provádět korekce, a právě na opravy v registru si odbor dopravně správní vyhradil poslední den v týdnu.


„Dále nás trápí duplicitní data, případy, kdy jedna registrační značka je evidována jako vozidlo i přívěs,“ říká Jaroslav Šenkyřík. „Tuto duplicitu může odstranit pouze help desk ministerstva dopravy, kam se musíme obrátit s dotazem. Vyřízení může trvat dny až týdny, a do té doby nemůže být klient obsloužen. Tím se také prodlužují čekací doby na vyřízení jednotlivých úkonů pro žadatele. Zdržují i jiné chyby – některé se však dají opravit přímo na přepážce a není třeba součinnosti s ministerstvem, pouze klient i pracovník ztratí čas. Chyba se totiž odhalí, až když klient přijde žádat o nějaký úkon v souvislosti s vozidlem. V pondělí a ve středu, když je systém zatížený na sto procent, pracuje pomaleji, neboť je znát počet otevřených registračních pracovišť.“


Jak připomněl Jaroslav Šenkyřík, v tomto roce probíhá také povinná výměna řidičských průkazů vydaných v období od 1. 1. 2001 do 30. 4. 2004. Držitelé těchto dokladů jsou povinni je vyměnit do konce roku 2013. Z tohoto důvodu je také nyní na odboru dopravně správním, registru řidičů, vyšší počet žadatelů. V současné době zbývá do konce roku vyměnit ve správním obvodě Bystřice pod Hostýnem 650 řidičských průkazů. Lze tedy očekávat, že s blížícím se koncem roku bude na registr řidičů docházet více lidí, a tedy i čekací doby na vyřízení dokladů se budou prodlužovat. Vydat nový řidičský průkaz je možné  bezplatně do dvaceti dnů ode dne podání žádosti, případně s poplatkem 500 Kč do pěti pracovních dnů ode dne podání žádosti. Žadatel musí předložit: žádost o vydání řidičského průkazu, kterou obdrží na pracovišti městského úřadu obce s rozšířenou působností, platný doklad totožnosti, průkazovou fotografii a starý řidičský průkaz.


„Odbor dopravně správní není pro klienty otevřen jen v úřední dny v pondělí a ve středu, ale      vzhledem k množství žádostí také v úterý a ve čtvrtek,“ říká vedoucí odboru Jaroslav Šenkyřík. „Pokud je věc neodkladná, mohou klienti v mimořádných případech náš odbor
kontaktovat telefonicky i v pátek.“

Kontakty: 
Odbor dopravně správní MÚ Bystřice pod Hostýnem, registr vozidel – 573 501 960
Odbor dopravně správní MÚ Bystřice pod Hostýnem, registr řidičů  – 573 501 963

                                                                                                                                                                                                                                                
      
msch



Design By Macik